Sen. Poradnik dla tych, którzy chcą nie tylko spać, ale się wysypiać.

Sen. Poradnik dla tych, którzy chcą nie tylko spać, ale się wysypiać.

Sen. Poradnik dla tych, którzy chcą nie tylko spać, ale się wysypiać.

 

Powszechnie wiadomo, iż, aby dobrze się czuć - trzeba być wyspanym. Pomimo tego, iż normą jest 8 godzin snu - czyli 1/3 naszego dnia - dla każdego z nas liczba przespanych godzin, po których czujemy się naprawdę dobrze, jest inna.

 

Naszym zadaniem w dzisiejszym blogu nie jest narzucenie liczby godzin, które powinniście przeznaczyć na sen. Chcemy Wam tylko podpowiedzieć, w jaki sposób warto przygotować się do snu - i mamy tu na myśli nie tylko samo pomieszczenie, ale też Wasz stan psychiczny.

 

Po pierwsze - wietrzenie pomieszczenia

 

Powietrze w sypialni odgrywa jedną z kluczowych ról w regulacji naszego snu. Warto więc zadbać o to, aby jego krążenie odbywało się swobodnie, a temperatura nie przewyższała 18C. Dlaczego 18? Jest to wystarczająca temperatura, aby zasnąć nie marznąc, ale też sprawia, że zużywamy więcej energii podczas wypoczynku - po przebudzeniu czujemy większy przypływ energii, a już na pewno podziękuje nam za to nasz metabolizm.

 

Po drugie - wyciszenie

 

Zapomnijcie o oglądaniu filmów przed snem, czytaniu z ekranu laptopa i sprawdzaniu news feedów na portalach społecznościowych. Ekrany ze sztucznym oświetleniem drażnią siatkówkę naszego oka, wskutek czego pobudzają ją i utrudniają nasze zasypianie. Jeżeli Waszym celem jest zdrowy i spokojny sen - warto przypomnieć sobie o książkach. Kojąco wpływają na naszą psychikę - a w dodatku (jeżeli nie jest to thriller bądź kryminał) mogą się przyczynić do przyjemnych snów.

 

Po trzecie - pościel

 

Bawełniana, z mikrofibry, satynowa, atlasowa, z kory… Jest ich mnóstwo, a w zależności od preferencji zdrowotnych - i, oczywiście, osobistych - każdy z nas woli coś innego. Pamiętajcie jednak o najważniejszym - najbardziej zdrową pościelą, która przyczynia się do tego, że nasz sen jest maksymalnie efektywny, a organizm wypoczęty - jest naturalna, „oddychająca” pościel.

 

Po czwarte - łóżko i materac

 

Chyba tutaj nie musimy dodawać więcej uwag? Wygodny materac i odpowiednie łóżko - to podstawa dobrego wypoczynku, a co za tym idzie - pełnego energii dnia. Materace angielskie są nie tylko wygodne- odpowiednio dopasowany materac kieszeniowy może sprawić, że nasze samopoczucie polepszy się, a kręgosłup będzie zdrowszy.

 

Oczywiście, nie jest to całe spektrum rzeczy, które wpływają na nasz sen i wspomagają proces zasypiania - ale bez wątpienia są jednymi z najważniejszych, bezpośrednio przyczyniających się do zdrowego i efektywnego snu.

 

Życzymy Wam dobrego snu!